keskiviikko 18. syyskuuta 2013

syksyn tuoksua ilmassa

 Lauantaina ja sunnuntaina sienestettiin vieraiden kanssa. Muutaman mustan torvsienen vielä löysin ja paljon kantarellejä ja suppilovahveroita ja rouskuja. Tämä rousku oli ihan omalla pihalla.
 Kurpitsat kasvaa ja osa kellastuukin. Ensi viikolla taidan laittaa veitsen peliin ja alkaa näitä säilömään, ainakin osaa.
Mansikoita kerään vieläkin melkein joka päivä ja ruusussa on paljon nuppuja vielä.
Viikko on vierähtänyt sisällä ikkunoiden pesussa, verhojen vaihdossa. Pyykkikone on hurissut tiuhaan tahtiin.
Viikonlopun rauhoitan kotihommista ja annan aikani suvulle.
Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

6 kommenttia:

  1. Komea kurpitsa. minulla on vain kesäkurpitsoita ja niitä on nyt tullut jo vähän liian kanssa, olen niistä tehnyt melkein mitä vaan, mutta nyt alkaa mielikuvitus tökkimään, niin hyviä kuin ne onkin.
    Minäkin olen vielä saanut nauttia mansikoista ja nyt ne hyvältä maistuukin suussa.
    Hyvää viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä kiehautan ylimääräiset kesäkurpitsat ja soseutan pakkaseen.Talvella saa nopsaan sosekeittoa.

      Poista
  2. osallistuin arvontaan,käypäs katsomassa Jovelan Johannan sivuilla.
    http://jovelassa.blogspot.fi/2013/09/arvonta-teemassa-kiitos-piristyksesta.html?showComment=1379577486947#c498663259937024132

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Suvi, olen hyvin otettu. Tänään mulle suodaan vaan onnenkyyneleitä, ihana päivä.

      Poista